петък, 31 юли 2015 г.

McDonald's започва да губи почва

Най-после усилията ни да избягаме от чудовищните преработени храни започват да се възнаграждават.

За пръв път от десетилетия насам McDonald's трябва да се бори и да затваря повече ресторанти, отколкото да отваря такива, тъй като има спад в продажбите му в световен мащаб. Според Асошейтед Прес това не се е случвало от 1970 г.

Неотдавна тази година, Гигантът от заведения за бързо хранене обяви закриването на 350 слаби обекти, но наскоро призна, че трябва да затвори още 350 ресторанта в Съединените Щати, Япония и Китай. Това включва както франчайзи, така и обекти, собственост на фирмата.

Макар, че тази бройка може да изглежда нищожна в сравнение с общия брой от 14300 обекти, емблематичните  "Golden Arches" се намират под обстрел.

За първите месеци на 2015 г. McDonald's е докладвал 11% намаление на приходите и 30% спад в печалбите. Неговата битка с конкуренцията в САЩ и Европа продължава и става все по-трудна, а проблемите, свързани с безопасността на храните в Азия не са за подминаване.

Нарастващ страх

Други развиващи се вериги за бързо хранене, като Burger King, Five Guys Burgers и Chipotle започват да примамват клиенти с по-добри оферти и по-здравословни възможности. Но това не е най-голямата грижа на McDonald's в момента. Нашият нарастващ интерес по отношение на храненето и търсенето на органични и  по-здравословни храни е това, което го безпокои.

Гигантът фаст фуд е известен в историята с бързото си разрастване. McDonald's пръв отвори врати през 1955 г. и  е известен с голям растеж и просперитет чрез предлагане на достъпни и пристрастяващи храни. Той дори процъфтява по време на икономическата криза с еднодоларовото меню.

Но времената се променят. Хората стават все по образовани по отношение на това, което слагат в стомаха си и искат пресни непреработени съставки в менюто си.

Време е за промяна

Джон Гордън, ресторант-анализатор от Consulting Group Pacific Management казва пред АВС, че неадекватния отговор към променящия се пазар е причината за спад в продажбите.

„McDonald's има такава вътрешна организация, при която прилагането на нови идеи е невъзможно.” – казва той.

В днешно време клиентите, които търсят бърза и евтина храна не са ограничени само до  McDonald's. Whole Foods Market и други натурални хранителни магазини предлагат пълнозърнести храни на приблизително същата цена.

Едва наскоро Steve Easterbrook, главен изпълнителен директор, направи следното изявление: „Като водеща компания в света на ресторантьорството ние се развиваме, за да бъдем по-отзивчиви към днешния клиент. Мениджърският екип на McDonald's е фокусиран върху бързи действия, адресирани към съвременните нужди на потребителите, техните изисквания и конкурентния пазар.

Подкастряне на дървото

И до днес McDonald's си остава най-голямата верига магазини за бързо хранене. С въвеждането на нови сандвичи (като Sirloin Third Pound) и затваряне на недостатъчно ефективните обекти се надява да се справи със спада в продажбите.

Понякога затварянето на магазини може да помогне в общите стратегии за по-нататъшно разширяване, но Mike Donahue, бивш шеф на комуникациите при McDonald's не е сигурен дали това ще помогне на най-емблематичната верига за хранене в Америка.

„Единственото нещо, което спира растежа се оказа от значение за клиента.” - казва той. И така, въпросът е, дали McDonald's е все още актуален или по-актуална е нашата нарастваща страст за чисти органични пълнозърнести храни, както е навсякъде по света?

Според Mike Donahue това се е случвало и в миналото и хората са се връщали. И McDonald's продължава да расте така или иначе. За него няколко затворени ресторанта не са нищо повече от „подкастряне на дървото” и изграждане на една по-силна основа.

Главният изпълнителен директор идва със своите нови промени, но хората все повече свързват здравето си с правилния избор на храната и това е най-голямата заплаха, която прави "Golden Arches" да треперят за своята база.

Няма коментари:

Публикуване на коментар